Vita a magyar felsőoktatás eredményességéről
Május 31-én 17 órakor az Oktatói Hálózat „Merre tart a magyar felsőoktatás?ˮ című online vitasorozatának következő, hatodik beszélgetésén a magyar egyetemek teljesítményét vizsgáljuk.
Kiinduló kérdéseink:
- Milyen dimenziók mentén értelmezhető az egyetemek teljesítménye? (pl. oktatás, kutatás, oktatók és hallgatók eredményessége, pénzügyi eredményesség: pályázati, egyéb bevétel, hatékonyság)
- Mérhető-e, és ha igen, hogyan a teljesítmény (vö. rangsorok, nemzetközi verseny)?
- Milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy az egyetemek a fenti dimenziókban eredményesek legyenek? (pl. kiszámítható jogszabályi és pénzügyi, szakpolitikai környezet, egyetemi autonómia és akadémiai szabadság)
- Adottak-e ma Magyarországon ezek a feltételek? Milyen hatással van a teljesítményre az alapítványi egyetemek finanszírozási szerződéseinek rendszere, illetve az állami és egyházi egyetemek eltérő finanszírozási módja?
- Hogyan viszonyulnak a mérhető indikátorok az egyetem társadalmi missziójához? (pl. kritikai gondolkodásra nevelés, egyetemek szerepe a tudomány disszeminációjában, a társadalmi tudatosság fokozásában…)
Moderátor: Rónay Zoltán felsőoktatás-kutató
Meghívottak:
- Fábri György oktatáskutató
- Semjén András közgazdász
- Temesi József felsőoktatás-kutató
Zoom-link: https://us06web.zoom.us/j/87061887683
Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/1247125145913466