Beszélgetések az oktatáskormányzás társadalmasításáról
Online beszélgetéssorozatunk alapkérdése, hogy a jó kormányzás érdekében milyen partnerkapcsolatokra lenne szükség az oktatásban érintettek között, és hogyan lehet ezt megvalósítani. Megbeszéljük, hogy miként nyílhat lehetőség a különféle részérdekek, csoporttörekvések megfogalmazására, a döntési folyamatok társadalmasítására helyi szinten, hogyan lehet érvényesíteni a részvételiség modelljét az oktatási, nevelési intézményekben az óvodától az egyetemeken keresztül a felnőttképzésig. Azt is megvitatjuk, hogy miként kellene átalakítani az oktatáspolitika-formálás intézményes kereteit ahhoz, hogy az egyes döntési szinteken érvényesülhessenek a részvétel, a párbeszéd és a szakszerűség szempontjai.
2024. 09. 24. 17.00 ‒ Első beszélgetés: Az oktatáskormányzás társadalmasítása ‒ globális trendek, perspektívák
Link a beszélgetéshez: → → →
Első beszélgetésünk témája az, hogy merre halad a világ az oktatáskormányzás terén. Vannak-e általános trendek, illetve egyes mérvadónak tekinthető országok esetében milyen szerepe van a döntési folyamatokban a kormányzati szakértőknek, az érdekvédelmi, a szakmai és civil szervezeteknek, a közvetlenül érintetteknek, valamint a gazdasági és politikai szereplőknek? Milyen intézményrendszer segíti a részvételt? A világban hol, és hogyan működnek példamutató egyeztetési rendszerek és melyek az elkerülendő, rossz gyakorlatok, amelyek ugyancsak tanulsággal szolgálhatnak.
Résztvevők:
Halász Gábor oktatáskutató, professzor emeritus, ELTE PPK
Radó Péter oktatáspolitikai elemző, CEU Demokrácia Intézet
Udvarhelyi Tessza, Józsefvárosi Önkormányzat, Közösségi Részvételi Iroda, Közélet Iskolája
Moderátorok:
Bajomi Iván, oktatásszociológus, OHA
Pásztor Erzsébet, ökológus, OHA